Persondata
Hvem er VidenOmSmerter?
Videnomsmerter.dk er ejet af Acatalepsia ApS, og webstedsadressen er https://videnomsmerter.dk – se også her
Hvilke personlige data indsamler vi?
Når besøgende skriver kommentarer på webstedet, indsamler vi de data, som vises i kommentarformularen, og også den besøgendes IP-adresse og browserens user agent string for at hjælpe med at opdage spam.
En anonymiseret streng som er oprettet ud fra din e-mailadresse (også kaldet et hash), kan leveres til Gravatar tjenesten for at se om du bruger denne. Gravatar tjenestens privatlivspolitik er tilgængelig her: https://automattic.com/privacy/. Efter godkendelse af din kommentar, vil dit profilbillede være synligt for offentligheden sammen med din kommentar.
Medier
Hvis du uploader billeder til webstedet, så bør du undlade at uploade billeder med indlejrede lokalitetsdata (EXIF GPS) inkluderet. Besøgende på webstedet kan downloade og udtrække alle lokalitetsdata fra billeder på webstedet.
Kontaktformularer
Hvis du udfylder en kontaktformular opsamler vi dine data. Det kan bl.a. være dit navn, e-mail og telefonnummer. Formålet med at indsamle dine oplysninger er udelukkende at kunne kontakte dig på dit eget ønske. Ingen oplysninger vil blive videregivet til tredje part og du kan til en enhver tid afmelde fx nyhedsbreve.
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte, har du ret til, at de bliver rettet eller slettet. Du kan få fjernet dine personlige oplysninger ved at skrive til morten@videnomsmeter.dk.
Cookies
Hvis du skriver en kommentar på vores websted, kan du vælge at gemme dit navn, e-mailadresse og websted i cookies. Disse er til din bekvemmeligehed, så du ikke skal udfylde dine oplysninger igen, når du skriver endnu en kommentar. Disse cookies vil holde i et år.
Hvis du besøger vores loginside, opretter vi en midlertidig cookie for at afgøre om din browser accepterer cookies. Denne cookie indeholder ingen personlige data og slettes, når du lukker din browser.
Når du logger ind, vil vi opsætte en række cookies og gemme din logininformation og dine valg af skærmvisning. Login cookies holder i to dage, og skærmvalg cookies holder i et år. Hvis du vælger “Husk mig”, vil dit login holde i to uger. Hvis du logger ud af din konto, vil login cookierne forsvinde.
Hvis du redigerer eller udgiver en artikel, vil en yderligere cookie blive gemt i din browser. Denne cookie indeholder ikke nogle personlige data og opgiver simpelthen indlægsID på den artikel, du lige har redigeret. Den udløber efter 1 dag.
Indlejret indhold fra andre websteder
Artikler på dette websted kan indeholde indlejret indhold (f.eks. videoer, billeder, artikler osv.). Indlejret indhold fra andre websteder opfører sig på nøjagtig samme måde, som hvis den besøgende har besøgt det andet websted.
Disse websteder indsamler måske data om dig, bruger cookies, indlejrer ekstra tredjeparts sporing, og overvåger din interaktion med dette indlejrede indhold, heriblandt at spore din interaktion med indlejret indhold, hvis du har en konto og en logget ind på det websted.
Analytics
Hvorfor indsamler vi data?
Der er nogle data som er nødvendige for at give en ubesværet oplevelse af hjemmesiden. Vi indsamler også data for at kunne sende nyhedsbrev (hvis du har tilvalgt det) og besvare henvendelser fra dig (navn, mail og evt. telefon eller arbejdssted). I forbindelse med oprettelse på hjemmesiden indsamler vi de nødvendige data til at holde styr på hvilke kurser du er tilmeldt / har deltaget på, hvordan du har betalt samt hvilke kurser du ikke har deltaget på. I det store hele drejer det sig om at holde styr på, at du får hvad du betaler for, og – i det omfang du har tilladt det – at du får nye tilbud om kurser o.a. som vi mener kan være interessante for dig.
Hvem deler vi dine data med?
Alt efter hvilke dele af hjemmesiden du benytter, deler dine data i det omfang det er nødvendigt. Det drejer sig om Gmail (når vi sender dig emails), JTH.net (mailserver), WordPress (hjemmeside, blog mv.), Woocommerce (onlineshop), LearnDash (kurser, test, opgaver etc.), UltimateGDPR (cookies), mailchimp (nyhedsbreve), PayPal (betaling), Stripe (betaling) og Google Analytics.
Hvor længe gemmer vi dine data?
Hvis du skriver en kommentar, så bliver kommentarer og dens metadata bevaret på ubestemt tid. Dette er så vi kan genkende og godkende enhver opfølgende kommentar automatisk i stedet for at have dem i en moderationskø.
For brugere som opretter sig på vores websted (om nogen), gemmer vi også den personlige information de giver til deres brugerprofil. Alle brugere kan se, redigere, eller slette deres personlige information til enhver tid (med den undtagelse at de ikke kan ændre deres brugernavn). Webstedets administratorer kan også se og redigere den information.
Du bestemmer over dine data!
Hvis du har en konto på dette websted, eller har skrevet kommentarer, kan du bede om en eksporteret fil med de personlige data vi har liggende om dig, heriblandt alt data, du har givet os. Du kan også bede om, at vi sletter alle personlige data, vi har om dig. Dette indbefatter ikke nogen form for data, som vi er forpligtede til at gemme af administrative, lovmæssige eller sikkerhedsmæssige grunde.
[ultimate_gdpr_myaccount]
Sender vi dine data ud til andre?
Besøgendes kommentarer kan muligvis blive kontrolleret af en automatisk spam-genkendelse tjeneste. Dine data bliver aldrig solgt til tredjepart.
Dine data er beskyttet
De data du afgiver er sikret hos den udbyder som vi har betalt for at håndtere opgaven (fx WordPress, LearnDash eller Google). Vi har sikret adgangen til disse systemer med stærke passwords. De medarbejdere hos Acatalepsia ApS, der har behov for at kunne læse dele af dine data (fx kursusansvarlig) har adgang. Der gives ikke adgang til udefrakommende.
Hvordan håndterer vi databrud?
Vi styrer GDPR-krav om persondata i Ultimate GDPR for WordPress. I tilfælde af databrud udsendes en email herfra til dig.
Hvem kan jeg klage til?
Klager over vores behandling af dine personoplysninger kan indgives til Datatilsynet, Borgergade 28, 5. sal, 1300 København K. Du kan finde nærmere oplysninger om Datatilsynet på www.datatilsynet.dk
Leverandørspecifikke informationer (persondata)
Akismet
We collect information about visitors who comment on Sites that use our Akismet anti-spam service. The information we collect depends on how the User sets up Akismet for the Site, but typically includes the commenter’s IP address, user agent, referrer, and Site URL (along with other information directly provided by the commenter such as their name, username, email address, and the comment itself).
WooCommerce Services
By using this extension, you may be storing personal data or sharing data with external services. Learn more about how this works, including what you may want to include in your privacy policy.
MailChimp for WooCommerce
When shopping, we keep a record of your email and the cart contents for up to 30 days on our server. This record is kept to repopulate the contents of your cart if you switch devices or needed to come back another day. Read our privacy policy here.
Stripe
Når du bruger denne udvidelse, gemmer du muligvis personlige data eller deler data med en ekstern tjeneste. Lær mere om, hvordan dette fungerer, herunder hvad du måske vil medtage i din politik om beskyttelse af personlige oplysninger.
PayPal Checkout
By using this extension, you may be storing personal data or sharing data with an external service. Learn more about how this works, including what you may want to include in your privacy policy.
WooCommerce
Vi indsamler information om dig gennem bestillingsprocessen på vores webshop.
Informationer som vi samler og gemmer
Når du besøger vores webshop, vil vi spore:
- Varer som du har set: Vi vil bruge denne information til eksempelvist at vise dig varer, som du har set for nylig.
- Lokation, IP-adresse og browsertype: Vi vil bruge disse informationer til formål såsom beregning af moms og forsendelse.
- Leveringsadresse: Vi vil anmode dig om at indtaste denne, så vi eksempelvist kan beregne forsendelsesomkostninger inden, du afgiver en ordre, og sender dig ordren.
Vi bruger også cookies til at holde styr på indholdet i kurven, mens du bruger vores webshop.
Når du køber varer af os, vil vi bede dig om at give os information, der omfatter dit navn, faktureringsadresse, leveringsadresse, e-mailadresse, telefonnummer, kreditkort/betalingsinformationer og valgfri kontoinformation som brugernavn og adgangskode. Vi vil bruge denne information til formål såsom til:
- Sender dig information om din konto og ordre
- Svar på dine henvendelser og forespørgsler, herunder refunderinger og klager
- Behandle betalinger og forhindre svig
- Opsæt din konto til vores webshop
- Overholder alle juridiske forpligtelser, som vi har, såsom beregning af moms og gebyrer
- Forbedre vores tilbud i webshoppen
- Sender dig markedsføringsbeskeder, hvis du vælger at modtage dem.
Hvis du opretter en konto, vil vi gemme dit navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer, som vil blive anvendt til at udfylde indtastningsfelter ved bestilling af ordrer fremover.
Generelt gemmer vi information om dig så længe, som vi har behov for informationen til de formål, for hvilke vi indsamler og bruger informationerne, og vi er ikke juridisk forpligtet til at fortsætte med at gemme dem. Fx vil vi gemme ordreinformationer så længe det er krævet ifølge regnskabsloven i forhold til moms og regnskab. Dette inkluderer dit navn, e-mailadresse samt faktureringsadresse og leveringsadresse.
Vi vil også gemme kommentarer og anmeldelser, hvis du ønsker at tilføje dem.
Hvilke medarbejdere der har adgang
Medarbejdere har adgang til informationen, som du giver os. Fx har administratorer såvel som webshopledere adgang til:
- Ordreinformation såsom hvad der blev købt, hvornår det blev købt og hvortil, det skulle sendes, og
- Kundeinformation såsom dit navn, e-mailadresse samt information om fakturering og forsendelse.
Vores medarbejdere har adgang til denne information for at kunne gennemføre ordrer, håndtere refunderinger og supportere dig.
Hvilke informationer vi deler med andre
Vi deler information med trediemandsfirmaer, som hjælper os med at håndtere vores ordrer og services til dig; for eksempel —
Betalinger
Vi modtager betalinger via PayPal. Ved gennemførelse af betalinger, vil nogle af dine data blive videregivet til PayPal, inklusiv information der er nødvendig for at gennemføre eller understøtte betalingen, såsom det totale købsbeløb og faktureringsinformation.
Se venligst PayPal Persondata Politik for flere informationer.
LearnDash
This sample language includes the basics around what personal data your LMS may be collecting, storing and sharing, as well as who may have access to that data. Depending on what settings are enabled and which additional plugins are used, the specific information shared by your site will vary. We recommend consulting with a lawyer when deciding what information to disclose on your privacy policy.
We collect information about you during the course purchase process (PayPal, Stripe, and/or 2Checkout), as well as information relating to your course progression and quiz performance.
What we collect and store
When you purchase from us, we’ll ask you to provide email address. We’ll use this information for purposes, such as, to
-Send you information about your account and order
-Create your account for our LMS
If you register a free account then we will store your email address.
We store information about you for as long as your account exists.
We store course progress, including completion status, quiz scores, assignments and/or essay submissions (if applicable).
We will also store comments on courses, lessons, topics, assignments, and essays if you choose to leave them.
Who on our team has access
Members of our team have access to the information you provide us. For example, both Administrators and Group Leaders can access:
-Order information such as your enrolled courses, course progress and username / email address.
Any additional information added in your WordPress User Profile can also be visible to the administrator(s).
What we share with others
In this section you should list who you’re sharing data with, and for what purpose. This could include, but may not be limited to, analytics/reporting tools, marketing services (such as email services like MailChimp), payment gateways, gamification programs, and third party embeds.
We share information with third parties who help us provide our orders and store services to you; for example – [insert third party platforms and short description of their purpose]
Cookies
Vi bruger cookies – du kan se og ændre dine indstillinger på dette [ultimate_gdpr_cookie_popup]Link [/ultimate_gdpr_cookie_popup]
Se en liste over alle cookies her
[render_cookies_list]
Vilkår for køb af vare og ydelser via hjemmesiden
Hvornår er jeg tilmeldt?
Du er tilmeldt kurset når du har betalt. Sammen med betalingen skal du oplyse navn og e-mail på kursisten samt dato og sted for de(t) kursus du har købt. De fire kurser, der udgør ‘smerteuddannelsen’ skal tages i rækkefølge (Grundkursus i Smertevidenskab, Neuroscience og Smertefysiologi, Undersøgelse og Måling af Smerter og Behandling og Smertefulde Syndromer).
Kan jeg fortryde købet?
Køb af kurser, foredrag og lignende her på hjemmesiden er ikke omfattet af fortrydelsesretten (jf. forbrugeraftalelovens §18, stk. 2).
Hvis du fortryder kan du aflyse og få alle pengene retur såfremt du afmelder kurset indenfor 48 timer efter du har tilmeldt dig, eller senest 7 uger før kurset afholdes. Hvis du aflyser 6-4 uger før kurset afholdes eller efter 48-timer, kan du få 50% af kursusbeløbet retur eller flytte din tilmelding til et andet kursus. Hvis du aflyser kurset senere end 3 uger før kurset kan vi ikke refundere noget, men du må gerne flytte tilmeldingen til et andet kursus mod et mindre beløb til betaling for bespisning (ca. 500,00).
Hvad gør jeg hvis jeg bliver syg eller bliver nødt til at forlade kurset midtvejs?
Kontakt Lene – så forsøger vi at finde ud af en mulighed så du kan få adgang til kurset på et senere tidspunkt.
Hvem kontakter jeg hvis jeg har spørgsmål til kurset jeg har købt?
Kontakt Lene
Copyright
De materialer du får udleveret og/eller downloader som er mærket med © Morten Høgh, © Videnomsmerter eller © Acatalepsia Aps må aldrig deles med andre.
Hvad sker der hvis vi/arrangøren aflyser et kursus?
Ved ekstraordinære hændelser, som berører afholdelsen af et kursus, gør vi vores yderste for at finde en ny dato for afholdelsen, hvor din billet vil være gældende.